مقدمه ای بر روش های مختلف پاکسازی پوست صورت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1402
بازدید : 396
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


تقریباً همه خانم ها آرزوی داشتن پوستی زیبا و جوان را دارند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند. البته پوست سالم، زیبا و شاداب در ظاهر تاثیر زیادی دارد. برای این منظور، پاکسازی پوست می تواند بسیار مفید باشد. قرار گرفتن در معرض آلودگی، آفتاب، مراقبت نادرست و حتی استرس می تواند بر پوست تأثیر منفی بگذارد. در این صورت پاکسازی پوست همراه با مراقبت از پوست باعث پاکسازی و حذف سلول های مرده پوست می شود.

در برخی موارد، پاکسازی پوست با استفاده از روش های رایج مانند لایه برداری یا سایر روش های خانگی انجام می شود. اما اگر مشکلات پوستی پیچیده تری وجود دارد، باید از دستگاه برای پاکسازی پوست استفاده کرد. از سوی دیگر، روش های خانگی اغلب در دراز مدت موثر هستند. به همین دلیل در بسیاری از موارد پزشکان استفاده از روش های بالینی را پیشنهاد می کنند.

افراد به دلایل مختلف از روش های مختلفی برای پاکسازی صورت استفاده می کنند. برخی از افراد می خواهند از شر آکنه های صورت از جمله جوش های سر سیاه خلاص شوند. برخی از افراد نیز روش های مختلف پاکسازی را برای سلامت و جوان سازی پوست امتحان می کنند.


پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست کاری است که افراد برای محافظت از پوست خود انجام می دهند. این روش ها به طور کلی سه هدف کلی را دنبال می کنند:

لایه برداری سلول های مرده پوست

پوست را از آلودگی، چربی و مواد اضافی پاک می کند

مرطوب کننده، تغذیه کننده یا بهبود خون رسانی پوست

بنابراین شستن پوست مهم است. شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از مشکلات پوستی مربوط به تمیز نکردن صحیح پوست و باقی ماندن آلودگی ها و مواد آرایشی روی پوست است. به همین دلیل، تنها با پاکسازی پوست می توانید تغییرات شگفت انگیز آن را در پوست خود مشاهده کنید. در واقع لایه برداری به بهبود ظاهر پوست و داشتن پوستی شاداب تر و روشن تر کمک می کند. همچنین بسیاری از روش های پاکسازی برای از بین بردن لکه ها، جوش های سرسیاه و سرسفید و سایر مشکلات پوستی و بهبود سلامت شما با افزایش گردش خون بسیار مفید هستند. از دیگر مزایای روش های مختلف پاکسازی می توان به آبرسانی و تغذیه پوست و در نهایت جلوگیری از پیری پوست اشاره کرد.

انواع روش های پاکسازی پوست

همانطور که خواندید پاکسازی پوست به منظور مراقبت از پوست انجام می شود که شامل روش ها و تکنیک های مختلفی می باشد. طبقه بندی کلی روش های پاکسازی پوست شامل دو دسته روش های خانگی و روش های بالینی می باشد. با استفاده از محصولات طبیعی می توانید پوست خود را در خانه تمیز کنید. از طرفی می توان روش های بالینی پاکسازی پوست را نیز زیر نظر متخصص پوست انجام داد. در زیر موثرترین و بهترین روش های پاکسازی خانگی و کلینیکی پوست را معرفی می کنیم.

 

روش های پاکسازی پوست در خانه

خودتان می توانید پوست را تمیز کنید. اکثر روش های پاکسازی پوست خانگی، اگر به درستی و با استفاده از مواد با کیفیت انجام شوند، نتایج بسیار خوبی خواهند داشت. موثرترین و بهترین راه های تمیز کردن پوست در خانه عبارتند از:

از یک شوینده خوب استفاده کنید

یکی از موثرترین راه ها برای مراقبت از پوست تمیز نگه داشتن آن است. به همین دلیل باید از یک شوینده مطمئن و باکیفیت و مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. با استفاده از یک پاک کننده، صورت خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. پس از آن صورت خود را بشویید. می توانید از روغن نیز استفاده کنید. برای پوست های معمولی و خشک استفاده از روغن زیتون یا روغن نارگیل بهترین گزینه است. همچنین برای پوست های حساس و حساس استفاده بیشتر از روغن جوجوبا توصیه می شود. اگر پوست حساسی دارید، باید با استفاده از یک شوینده مناسب، چربی روی پوست خود را کنترل کنید. یک پاک کننده مناسب می تواند تمام آلودگی ها را از سطح پوست پاک کند. پس از آن کافی است صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید و صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید. این کار در پاکسازی پوست بسیار موثر خواهد بود.

لایه برداری پوست

این یک راه عالی برای پاکسازی و روشن کردن پوست است. لایه برداری سلول های مرده لایه بیرونی پوست را از بین می برد. در این روش از محصولات مراقبت از پوست موثر برای نفوذ بهتر و عمیق تر پوست و پاکسازی بهتر پوست استفاده می شود. همچنین می توانید از ماسک صورت برای اعمال روش جذب استفاده کنید. برای استفاده از لایه بردار، مقداری از آن را بردارید و با حرکات دورانی روی صورت خود ماساژ دهید. مراقب باشید در این حالت فشار زیادی وارد نکنید، زیرا ممکن است به پوست شما آسیب برساند. پس از اتمام کار، صورت خود را با آب گرم بشویید. جذب پوست در پاکسازی عمیق و درخشندگی و شفافیت پوست بسیار موثر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصولات با کیفیت مناسب را انتخاب کنید و این روش را امتحان کنید تا نتایج شگفت انگیزی را روی پوست خود مشاهده کنید.


پوست صورتت را بخور

تقریبا همه افراد به سوختن پوست صورت و عواقب آن عادت دارند. فوم پاک کننده صورت می تواند به سم زدایی و پاکسازی عمیق پوست کمک کند. برای خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه و سرسفید و جلوگیری از خشکی با مرطوب کردن پوست به روشی عالی عمل می کند. می توان از دستگاه بخور برای بخور کردن پوست استفاده کرد. اما حتی اگر این دستگاه را ندارید، می توانید مخزن را از آب پر کنید و آب را گرم کنید. پس از به جوش آمدن آب، صورت خود را با حوله بپوشانید. می توانید از اسانس هایی مانند اسطوخودوس، بابا، بلسان و غیره برای خوشبو کردن صورت استفاده کنید. فوم پاک کننده صورت در پاکسازی عمیق و سم زدایی بسیار موثر است. در صورت تمایل می توانید از ماسک های مختلفی که بعد از پاکسازی موثر و با کیفیت هستند نیز استفاده کنید. زیرا ماسک های صورت اغلب بعد از کشیدن پوست صورت تاثیر بهتر و عمیق تری دارند.

استفاده از ماسک صورت

ماسک صورت، پوست را تغذیه می کند و به تمیز شدن آن کمک می کند. همچنین ماسک صورت به نرمی و درخشندگی پوست کمک می کند. برای استفاده از ماسک صورت اغلب توصیه می شود به نوع پوست خود توجه کنید و ماسک مناسب با نوع پوست خود را خریداری کنید. از طرفی می توانید از ماسک های خانگی صورت مانند ماسک عسل، جوش شیرین، آبلیمو و غیره استفاده کنید. و خودتان آن را در منزل تهیه کنید. سپس ماسک مورد نظر را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.


از تونر صورت استفاده کنید

استفاده از تونیک PH پوست را متعادل می کند. تونرها با طراوت هستند و اغلب می توانند منافذ باز را ببندند. تونر را می توان با انگشتان خود به صورت ماساژ داد یا مستقیماً روی صورت اسپری کرد. تونرها پوست شما را آبرسانی می کنند. برای استفاده از تونیک کافی است نوع مرغوب و مناسب پوست خود را خریداری کنید. حتی می توانید با ترکیب آب، گلاب و خیار و پاشیدن آن به صورت، یک تونر خانگی خاص در خانه درست کنید.


از مرطوب کننده استفاده کنید

اکثر مردم با مرطوب کننده ها آشنا هستند و اهمیت استفاده از آنها را می دانند. در واقع استفاده از مرطوب کننده برای سلامت پوست بسیار مهم است و به شدت توصیه می شود. مرطوب کننده باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود. برخی افراد بر این باورند که استفاده از مرطوب کننده باعث ایجاد چربی بی مورد روی پوست می شود. اگر اینطور نیست. اگر برای مدت طولانی از مرطوب کننده استفاده نکنید، پوست شما چرب تر می شود. اگر پوست خشکی دارید، استفاده از مرطوب کننده ها و لوسیون های غلیظ به شدت توصیه می شود. همچنین اگر پوست شما پوسته پوسته یا مختلط است، می توانید از مرطوب کننده های مبتنی بر آب یا ژل استفاده کنید. در هر صورت اهمیت استفاده از مرطوب کننده را به خاطر بسپارید و سعی کنید برای سلامتی و مراقبت از پوست خود به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید پوست خود را در منزل بشویید، علاوه بر استفاده از وسایل و محصولاتی که مناسب نوع پوست شما هستند، از وسایل و محصولاتی با کیفیت و صحیح استفاده کنید. استفاده از محصولات بی کیفیت و استفاده از ترکیبات نامناسب می تواند بر سلامت پوست شما تاثیر منفی بگذارد و به سلامت پوست شما آسیب برساند.


روش های بالینی پاکسازی پوست

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، اگرچه درمان های خانگی اغلب اثرات بسیار خوبی دارند. اما معمولا اثرات آنها با استفاده مناسب و در مدت زمان طولانی دیده می شود. از طرفی روش های بالینی بلافاصله پس از اتمام اثر خود را نشان می دهند و اغلب تاثیر این روش ها بهتر و موثرتر است. موثرترین و بهترین روش های بالینی پاکسازی پوست عبارتند از:

پوست صورت

لایه برداری صورت اغلب بهترین روش بالینی تغذیه و مراقبت از پوست نامیده می شود که نتایج فوق العاده ای می دهد. این روش معمولا در کلینیک ها و زیر نظر متخصص پوست انجام می شود. در روش صورت، پوست صورت کاملا از آلودگی ها و چربی ها پاک می شود و باکتری های روی پوست نیز از بین می روند. این روش به افزایش رطوبت پوست و تسریع گردش خون و افزایش مواد مغذی ضروری پوست کمک می کند. در اغلب موارد، مراحل زیر در روش پاکسازی صورت انجام می شود:

ماساژ پوست: معمولاً در ابتدا برای پوست صورت با استفاده از روغن های موثر مانند روغن اسطوخودوس آرامش بخش، پوست صورت و حتی پوست گردن به طور ویژه ماساژ داده می شود.

پاکسازی: در این مرحله از محصولات و مواد مغذی مناسب با نوع پوست برای پاکسازی پوست استفاده می شود. ماساژ پوست را نیز می توان در این مرحله همراه با استفاده از برخی محصولات موثر انجام داد.

لایه برداری پوست: در این مرحله از لایه بردار ملایم و مناسب با نوع پوست استفاده می شود تا لایه مرده پوست از بین برود و آلودگی ها از روی پوست پاک شود. همچنین می توان از اسکراب صورت در برخی از مواد برای لایه برداری استفاده کرد.

مه پاش صورت: در برخی از کلینیک ها لایه برداری به دنبال مه پاش صورت انجام می شود تا منافذ پوست باز شود. معمولا در این حالت پوست صورت به مدت 10 تا 20 دقیقه بخور می شود.

رفع ضایعات پوستی: پس از بخار دادن پوست، متخصص کلینیک با استفاده از تجهیزات مناسب، آلودگی های پوستی لایه بیرونی را از بین می برد، در این صورت آکنه، جوش های سرسیاه و جوش ها در این مرحله از پوست پاک می شود.

در نهایت در برخی از کلینیک ها از لیزر نرم استفاده می شود. در برخی از کلینیک‌ها، حتی ممکن است از ماسک‌ها یا قرص‌های شیمیایی برای تمیز کردن مؤثر صورت استفاده شود یا ممکن است یک حوله سرد روی پوست قرار داده شود تا منافذ پوست بسته شود. در واقع مرحله نهایی پاکسازی پوست به صورت صورت کاملا به نوع پوست، خواسته شما و کلینیک زیبایی بستگی دارد که همانطور که گفته شد در هر کلینیک متفاوت از کلینیک دیگر قابل انجام است.

فیشال به عنوان بهترین و موثرترین روش برای پاکسازی پوست شناخته می شود که اگر در کلینیک های شناخته شده و با تجربه انجام شود، نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد. علاوه بر پاکسازی پوست و از بین بردن کثیفی و سلول های مرده، ماساژ صورت شامل یک ماساژ ملایم است که جریان خون را در پوست صورت افزایش می دهد. این روش شامل داروها و روش های خاص است و به همین دلیل برای انواع پوست مفید است.

 

پاکسازی پوست با میکرودرم ابریژن

به این ترتیب و همچنین پاکسازی پوست، التهاب نیز به درستی انجام می شود. فرآیند میکرودرم ابریژن در پاکسازی پوست و درمان اسکارها و آسیب های ناشی از نور خورشید و همچنین تغییر رنگ پوست بسیار موثر است. در میکرودرم ابریژن از دو روش مختلف برای پاکسازی و پاکسازی پوست استفاده می شود:

در روش اول یک سری کریستال های ریز با استفاده از ابزار مخصوص روی پوست پخش می شوند. سپس لایه بالایی پوست حاوی سلول های مرده تراشیده می شود و این کریستال ها همراه با سلول های مرده پوست با استفاده از ابزار جذب می شوند.

روش دوم اغلب از ابزارهایی با نوک الماس استفاده می کند. این دستگاه روی پوست رفته و از این طریق آن را آزاد می کند. این روش به عنوان ماساژ پوست عمل می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.

با استفاده از روش کرم ابریژن بسیاری از مشکلات پوستی برطرف شده و پوست تمیز و شفاف می شود.

پاکسازی پوست با میکرونیدل

از دیگر روش های موثر برای پاکسازی پوست می توان به روش میکرونیدل اشاره کرد. این روش باعث افزایش کلاژن پوست شده و با تحریک مکانیکی پوست و تولید فیبروبلاست به بازسازی پوست کمک می کند. در این روش یک سری سوراخ های بسیار کوچک در پوست ایجاد می شود و با بازتولید فرآیندهای اصلی و تقویت پوست به پاکسازی و تبدیل پوست کمک می کند. با این کار پوست شروع به بازسازی می کند و در نهایت این روش به رفع انواع عوارض پوستی منجر می شود. روش میکرونیدلینگ اغلب در پاکسازی پوست برای از بین بردن لکه ها و لکه های تیره، جای زخم و کشش و همچنین رفع چین و چروک پوست بسیار موثر است.



پاکسازی قسمت های مختلف بدن و صورت

می توانید از روش های پاکسازی پوست در نواحی مختلف بدن و صورت استفاده کنید. پاکسازی پوست صورت نیاز به مراقبت زیادی دارد زیرا پوست صورت بسیار حساس است و بنابراین باید از نوع محصولاتی که استفاده می کنید و سازگاری آنها با پوست صورت آگاه باشید.

پاکسازی پوست بدن نیز در جلوگیری از تیرگی و شادابی پوست بسیار موثر است. به عنوان مثال، می توانید از روش های مختلف پاکسازی بدن برای لکه های تیره روی زانو یا دست خود استفاده کنید. تمیز کردن این نواحی باعث تغییر رنگ و شفاف شدن پوست می شود. لایه برداری پوست بدن در از بین بردن جوش ها و سلول های مرده پوست نیز موثر خواهد بود.

اطلاعات بیشتر: آموزش پاکسازی پوست در تهران فاطمه حبشی




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com